top of page
פוסטים אחרונים
ארכיון

דברים שלמדתי במיטאפ עם מנכ"ל חברת מיטאפ


אז כן, הייתי היום במיטאפ עם מנכ"ל חברת מיטאפ - מר דיויד סיגל והיקום לא קרס לתוך עצמו. להפך - היה ממש מעניין - מפגשים פנים אל פנים הם דרך נהדרת ליצור הכרות, קשר חוויה משותפת ואולי אף שיתופי פעולה - אני לא יודע לאיזה מיטאפים לך יוצא ללכת - אבל אני חזרתי עם כמה וכמה תובנות שגם מאוד רלוונטיות למובילי קהילות וארגונים - אז למה שלא אשתף אותן ? דיוויד הגיע למפגש אתמול - יום שלישי - אותו אירח מנכ״ל חממת BizLabs גיל שורקה. BizLabs הינה תוכנית הצמיחה וההאצה לסטארטאפים שאחד מייסדים שלהם חרדי/ת והיא חלק ממרכז חדשנות הירושלמי BizMax (כשבתחילת חודש ינואר הם גם מקיימים את ועידת ההייטק החרדי).


לפני שנתיים פחות יום ב-28.11.17 דיווחו העיתוני הכלכליים ומדורי הטכנולוגיה כי חברת WeWork רוכשת את חברת MeetUp - חברה שמפעילה פלטפורמה לארגון אירועים ומפגשים, בעיקר בתחום ההייטק בכ-200 מיליון דולר. מאז זרמו לא מעט בועות בברזי הסודה והבירה הנמצאים במתחמי העבודה של WeWork ונערכו מאות אלפי מפגשים קהילתיים בעזרת פלטפורמת MeetUp.

על פי הנתונים שהציג דייויד (שנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה בשנה שעברה והחליף את סקוט היפרמן - אחד מ-5 המייסדים של החברה שהוקמה בשנת 2002). ישנם כיום בפלטפורמה יותר מ-44 מיליון משתמשים, ביותר מ-2000 ערים בעולם, ב-190 מדינות ובהם כ-330,000 קבוצות בתחומים עניין שונים (5% מהם הינם עסקיים, 30% סביב בניית מותג והיתר חברתיים) שעורכים יותר מ-84,000 מפגשים בשבוע.


דיוויד (שגם דובר ומבין עברית ובין היתר גם מלמד באונ' קולומביה בפקולטה של SIPA - school of International & public school ) הגיע לארץ לביקור משפחתי קצר אבל שמח מאוד גם להקדיש זמן למפגש, לשתף ולהציג בפני היזמים החרדים הסקרנים איך סיפור חייו, אלמנטים שונים מהתרבות היהודית והיזמות השזורים, ארוגים ומשלימים להם אחד את השני. בהרצאתו הציג את עשרה האלמנטים שמונגשים ומתאפשרים ע"י הפלטפורמה והקונספט הנ"ל ומסייעים ליזמים ולחברות. 10. המפגשים השונים מאפשרים לבדוק את הקיימות והישימות (Viability) של שירות או מוצר פנים אל פנים ובצורה פשוטה למדי. 9. הפלטפורמה הזאת ומפגשים מקצועיים הינם הזדמנות מציינת למצוא שותפים (כשרצוי כמובן לבחור מישהו/י בעלי כישורים המשלימים את היכולות שלך כיזם), דיויד שיתוף את החוק שלו, של 50 אנשים - לדבריו רצוי לפגוש כ-50 כדי להבין עם איזה שותפ/ה הינך רוצה "להתחתן" כשאחת הדרכים גם לבחון שותפ/ה פוטנציאליים הם כמובן בכעסם, ארנקם ושתייתם.


8. מפגשים פנים ארגוניים או סביב תחום מסויים הינם דרך מצויינת ליצור דיונים משמעותיים סביב חוסר הסכמה להחלטות מסיימות, דיונים שמאפשרים התפתחות וחשיבה שאינה לינארית עם מגוון של אנשים שמגיעים מרקעים שונים ומאפשרים התפתחות של חשיבה ותפיסות חדשות בארגון. 7. מפגשים כאלה הם דרך מצויינת לגלות כישרונות למצוא ולגייס לארגון עובדים מגוונים המגיעים ממגוון רשתות ורחבי השדה המקצועי. 6. הכשרה מקצועית אם זה ברמה הפנים ארגונית, בין ארגונית או של תחום מסויים בשדה מתאפשרת בצורה מצויינת ע"ב מפגשים. לעיתים קרובות ניתן גם להעזר בידע הצבור בקרב המשתתפים ואין צורך לגייס ולהביא תוכן ומרצים מבחוץ כשלא פעם גם המרצה/מורה לומד לא פחות מהתלמידים עצמם.


5. שיווק משפיענים - המפגשים הללו הם הזדמנות מצויינת לפגוש פנים אל פנים משפיענים בשדה, לקבל פידבקים לגבי קונספטים חדשים ולעיתים אף לצרף אותם להיות שגרירי מותג. 4. כמובן שמפגשים כאלה הם הזדמנות מצויינת למצוא עמיתים, לקוחות, שותפים, משקיעים ונותני חסות.

3. אין כמו משתמשים מובילים (power users) בשביל להעזר בהם ולספר את סיפור המותג והשירות/מוצר ולקבל פידבק פתוח וכנה. 2. המפגשים מאפשרים לבדוק בצורה פשוטה את היכולת הצמיחה בהקשר הגיאוגרפי 1. ואחרון חביב - דרך המפגשים מגלים שהדרך לצמיחה מקצועית שזור כמובן יחד עם הצמיחה האישית (וגם זאת הקבוצתית).


משמאל לימין - דיוויד סיגל - מנכ"ל MeetUp, גיל שורקה מנכ״ל חממת ביזלאבס, ורעי דישון - מייסד CommAgain

כמה מהנתונים המעניינים שדיוויד שיתף בהם הוא ש-1% מהחברים בקבוצה אחראיים ל-30% מההרשמות לאירועים וכשמרחיבים את זה ל-10% ממשתתפי הקבוצה אזי הם אחראיים ל-70% מההרשמות לאירועים, בנוסף ישנה גם השפעה גדולה על אחוזי ההופעה לעלות הכנס - כאשר המפגש הינו חופשי אז בממוצע יש 45% הופעה לאירועים ואם ישנה עלות לאירוע אז בממוצע יש כ-75% הופעה לאירוע. עוד הוא הוסיף שאחת הסיבות לכך ש-WeWork רכשה אותם היתה שהם הגדילו ב-500% את מספר המפגשים בחללים של הראשונה כשנעשה ביניהם שיתוף פעולה ולאחר הטלטלות העזות שעברו על ויוורקס בחודשים האחרונים מתנהל בימים אלו משא ומתן למכירת החברה מחדש.

המלצה אחת לספר שעליו הוא המליץ הוא הספר Creating a Lean Culture by David Mann - פה למטה ישנו סרטון קצת אודות התפיסה

Creating a Lean Culture by David Mann

אז עד למיטאפ הבא מוזמנים/ות גם לבקר בקבוצה של המיטאפיסטיות, קבוצה צעירה בת פחות מחצי שנה שכבר צברה לה יותר מ-6400 משתתפות/ים, זוהי קהילה של נשות ואנשי קריירה המתעסקות ומתעסקים בעולמות המוצר, ה-DATA, ה-UX, הפיתוח, הענן, וכל מה שמעסיק גיקיות וגיקים בחיים המקצועיים שלהם (כשראוי לציין לחיוב את רמת המעורבות והשיתופיות במסגרתה) ורצוי גם כמובן להכיר את יומן האירועים שלהם - אז כמו שאומרים בעולם האמנות - באירועים ופתיחות - ולא רק.

bottom of page